Η έμπνευση για την δημιουργία μιας προσχολικής, συμβουλευτικού χαρακτήρα, ιστοσελίδας προέκυψε ύστερα από την επαφή και συνεχή μελέτη της μεθόδου Μοντεσσόρι.
Υπάρχουν αρκετές μελέτες, έρευνες και μέθοδοι διαπαιδαγώγησης ενός παιδιού αλλά μόνο μια υπόσχεται την ανεξαρτησία και την μέγιστη δυνατή πνευματική εξέλιξη ενός παιδιού, η μέθοδος Μοντεσσόρι.
Αρκετά διαδεδομένη στο εξωτερικό, αναπτυσσόμενη ακόμα στον ελλαδικό χώρο κερδίζοντας όμως συνεχώς έδαφος και φανατικούς υποστηρικτές.
Παιδικοί σταθμοί, σχολεία και κέντρα προσχολικής αγωγής αποφασίζουν να εξειδικευτούν και να χαρακτηριστούν πλέον Μοντεσσοριανά δίνοντας την επιλογή στα παιδιά να αποκτήσουν μια διαφορετική εμπειρία μάθησης.
Με μια πλοήγηση στο διαδίκτυο μπορείτε να ενημερωθείτε και να μάθετε αρκετές χρήσιμες λεπτομέρειες.
Εμείς θα σας κάνουμε μια εισαγωγή, δίνοντας σας τι απαραίτητες εναρκτήριες πληροφορίες και εντάσσοντας σας στον χώρο της Μοντεσσοριανής μάθησης.
Ας ξεκινήσουμε με την δημιουργό της μεθόδου.
Την μέθοδο Μοντεσσόρι εμνεύστηκε η ιταλίδα γιατρός Μαρία Μοντεσσόρι στις αρχές του εικοστού αιώνα όταν αποφασίζει να ασχοληθεί αποκλειστικά με τα παιδιά διατελώντας χρέη διευθύντριας σε σχολεία παιδιών με ειδικές ικανότητες και αργότερα ως ιδρύτρια παρόμοιων κέντρων. Ως παιδίατρος, ψυχολόγος και παιδαγωγός ήταν θιασώτης της άποψης πώς το μόνο που χρειάζονται πραγματικά τα παιδιά είναι η αγάπη προς αυτά. Δημιούργησε παιδαγωγικό υλικό και πρωτότυπα εποπτικά μέσα διδασκαλίας για κάθε ηλικία και μάθημα.
Τα κύρια χαρακτηριστικά της.
Η βασική αρχή της Μοντεσσοριανής μάθησης είναι η εμπιστοσύνη και ο σεβασμός στο παιδί και στις ικανότητες του να αναπτυχθεί από μόνο του. "Βοήθησε με να το κάνω μόνος μου" είναι η φράση-κλειδί που υποδηλώνει τον σεβασμό στην ανάγκη του να είναι ελεύθερο και να ρυθμίζει τα ενδιαφέροντα του με τον δικό του ρυθμό.
Άλλες βασικές αρχές είναι :
>Η εσωτερική και εξωτερική τάξη στη συγκρότηση του ανθρώπου.
>Ο σεβασμός στο έμψυχο και άψυχο περιβάλλον.
>Η ατομική προσπάθεια αλλά και η καλή συνεργασία με τον κόσμο του περιβάλλοντος.
>Η μάθηση μέσω της έρευνας που θα δώσει τη χαρά για τη δουλειά και την ικανοποίηση για το αποτέλεσμα.
>Ικανός άνθρωπος ίσον ευτυχής άνθρωπος.
Περιλαμβάνει δραστηριότητες πρακτικής ζωής όπως : φροντίδα ατομικής υγιεινής, ζώων και φυτών , συζητήσεις με σκοπό να αποκομίσει γνώσεις, δραστηριότητες φυσικής και ψυχοκινητικής αγωγής και τέλος δραστηριότητες ευγένειας, εικαστικές και άλλες.
Τα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται είναι κατάλληλα για την ανάπτυξη των αισθήσεων. Δηλαδή συνδυάζουν την αφή με την όραση και την αντίληψη. Διαφορετικά σχήματα, χρώματα, μεγέθη καθώς και η επεξεργασία τους κόβοντας, τρίβοντας, πλάθοντας τα.
Παιχνίδια μαθηματικών με ταξινόμηση, αρχειοθέτηση και αρίθμηση. Πολλά ακόμα πρότυπα ή όχι παιχνίδια συγκαταλέγονται στα μοντεσσοριανά παιχνίδια.
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ
Στηριζόμενοι στις αρχές της μεθόδου αυτής προσαρμοζόμενη στο σύγχρονη κοινωνία θα προσπαθήσουμε να την εντάξουμε στην καθημερινότητα του παιδιού μας.
Tags:
μοντεσσόρι